
Η εκπαιδευτική ομάδα του 15ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων συμμετείχε ενεργά σε δράση που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ M{AI}L, με αντικείμενο τη διερεύνηση της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαιδευτική πρακτική.
Στο πλαίσιο της δράσης, οι εκπαιδευτικοί απάντησαν σε ειδικά σχεδιασμένα ερωτηματολόγια, τα οποία στόχευαν στην καταγραφή των στάσεων, των εμπειριών και των αναγκών τους σε σχέση με την ενσωμάτωση της ΤΝ στη σχολική καθημερινότητα. Παράλληλα, συγκροτήθηκε ομάδα εστίασης (focus group), στην οποία οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν ιδέες και διατύπωσαν προτάσεις σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη και τη Μηχανική Μάθηση, μέσα από στοχευμένες ερωτήσεις και δημιουργικό διάλογο.
Τα συμπεράσματα της διαδικασίας αποτυπώθηκαν σε αναλυτική γραπτή αναφορά, την οποία επιμελήθηκε η υπεύθυνη συντονίστρια της ομάδας, κα Σμαράγδα Τσιραντωνάκη (PhD).
Στην ομάδα συμμετείχαν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, καθώς και ο Διευθυντής του σχολείου, κ. Ιωάννης Χιωτάκης, γεγονός που ενίσχυσε τον διαθεματικό και συνεργατικό χαρακτήρα της δράσης.
Participation of the 15th Primary School of Chania in an Activity on Artificial Intelligence in Education under the Erasmus+ M{AI}L Project.
The teaching team of the 15th Primary School of Chania actively participated in an initiative implemented within the framework of the European program Erasmus+ M{AI}L, focusing on the exploration of the use of Artificial Intelligence (AI) in educational practice.
As part of this initiative, the educators completed specially designed questionnaires aimed at capturing their attitudes, experiences, and needs regarding the integration of AI into everyday school life.
A focus group waw formed in which participants developed ideas and submitted proposals related to Artificial Intelligence and Machine Learning, through targeted questions and creative dialogue.
The conclusions of the process were documented in a detailed written report, prepared by the team’s coordinator, Dr. Smaragda Tsirantonaki.
The group included teachers from various specialties, as well as the school’s principal, Mr. Ioannis Chiotakis, reinforcing the interdisciplinary and collaborative nature of the initiative
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Funded by the European Union. However, the views expressed belong to the author(s) alone and do not necessarily reflect the views of the European Union or the Erasmus+ National Agency -INDIRE. Neither the European Union nor the granting administration can be held responsible for them. Project Nº: 2024-1-IT02-KA220-SCH-000249373
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου